KRISTITYN HENGELLINEN AIKUISUUS,
Jumalan sydämen halu.

JOHDANTO

Meidän Jumalamme Sana sanoo näin:

11. Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
12. Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14. mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
(Hepr.5:11-14)

Monet ihmiset luulevat että Jumalan sydämen kiihkein halu on meidän onnellisuutemme, että olisimme todella onnellisia. Jos sinulle on kerrottu näin, sinua on petetty. Pääasiallinen Jumalan sydämen halu ei ole meidän onnellisuutemme, vaan meidän hengellinen kypsyytemme. Jos se olisi onnellisuus, niin miksi monet asiat meidän elämässämme osoittavat päinvastaista? Voimmekin nähdä Jumalan Sanasta että Jumalan sydämen halu on että jatkaisimme kristityn luonteemme kehittämistä, että olisimme yhä parempia.

Ihminen joka ei kasva, taantuu. Tämän olemme sanoneet ja toivon että tämä jäisi sinulle hyvin selväksi; en tunne kristittyjä jotka seisahtuvat. Tunnen kristittyjä jotka joko menevät eteenpäin tai menevät taaksepäin, kukaan ei voi pysyä paikoillaan ja sanoa: "olen nyt tullut tähän pisteeseen kristillisessä elämässäni ja eiköhän tämä riitä, nyt voin vähän relata..." se on valhetta!
Kristityn elämä on niin dynaaminen prosessi että jos et mene eteenpäin, maailma saa sinut taantumaan.

Monet ihmiset ajattelevat hengellistä kypsyyttä yhtenä vaihtoehtona elämässään. Jotkut ovat todellisia hengellisiä lapsia. Toisin sanoen, he jatkuvasti ajattelevat mitä Jumala voisi tehdä heidän elämässään, sitä mitä he itse voisivat tehdä elämällään, eivät sitä minkä tyyppisiä ihmisiä heistä voisi tulla.
On paljon asioita mitkä näyttävät toteen meidän seisahtumisemme ja meidän taantumisemme kristillisessä elämässä. Kun puhumme "kuinka kypsä sinä olet?" Ehkä vastaat: "No sunnuntaisin käyn kokouksissa, tällä viikolla luin vähintään 3 tai 4 kertaa Raamattua,..."
Kun ajattelemme kristillistä aikuisuutta meidän on vaikea tunnistaa miten meillä menee hengellisessä elämässämme, olemmeko todella menossa eteenpäin vai olemmeko taantumassa? Kaikki elementit jotka voimme mainita eivät ole enempää kuin vahvoja oireita siitä että emme ole matkalla kohti aikuisuutta horjumattomasti ja jatkuvuudella.
Paavali kirjoitti veljille Korintissa: "Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa. Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä,..." (1.Kor.3:1-2)
Olen huomannut että monet ihmiset luulevat että aikuistuminen on vanhenemista. Kuitenkin, on täysin eri asia elää ajallisesti kuin aikuistua. Toiveet eivät ole merkki aikuisuudesta. On olemassa vanhoja ihmisiä jotka ovat vielä todellisia hengellisiä lapsia. Niinpä, jos ajattelet että aikuisuuden voi saavuttaa yksinkertaisesti ajan kulumisella ja vain sillä, olet väärässä. Kristityn hengellisessä aikuisuudessa erityisesti on merkkejä luovuttautumisesta, sitoutumisesta, jatkuvasta Jumalan täydellisen tahdon etsimisestä elämäämme. Sen tähden monet voivat olla ehkä täynnä vuosia ja kuitenkaan he eivät osaa tehdä päätöksiä, he eivät tunne kuinka Jumalan Sana neuvoo meille mitä meidän tulee ja mitä meidän ei tule tehdä tietyillä elämän alueilla. Hengellinen aikuisuus on Jumalan sydämen halu.

Kuinka voimme tunnistaa hengellisen aikuisuutemme?

1. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen (Luitteko tämän te uskonnolliset, te, jotka seisahdutte paikoillenne? Tässä ei sanota "pysyttele siinä, lepää, ota vähän lomaa"); , ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
2. oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
3. Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.
4. Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5. ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6. ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
(Hebr.6:1-6)

Kuinka voimme tietää olemmeko menossa eteenpäin vai olemmeko seisahtuneet ja menemme taaksepäin? Haluaisin puhua kolmesta oireesta ja kolmesta vasta-aineesta jotka puhuvat meille konkreettisesti kristillisestä aikuisuudesta ja katsokaamme niitä Heprealaiskirjeen 5:11-14:ntoista valossa.

1. Oire: Ymmärryksen puute
Jakeet 11-12 sanovat: "olette käyneet hitaiksi kuulemaan... te olette tulleet maitoa tarvitseviksi"
Epäkypsät ihmiset eivät ikinä voi ymmärtää Jumalan Sanan rikkautta. Paavali ei puhu uusille uskoville. Hän puhuu sen tyyppiselle kristitylle joka kuulee Jumalan Sanaa mutta ei koskaan sovella sitä omaan elämäänsä. Ei ole kyse siitä että he eivät ymmärrä vain jotakin osaa Raamatusta, vaan jatkuvasti he eivät ymmärrä mitään.

Vasta-aine: Pyydä anteeksi Jumalalta ja tee parannus.
Et voi mennä eteenpäin kristillisessä elämässäsi jos et ensin tunnusta että sinulla on hengellisen lapseuden oireita. Jos et myönnä että sinun tarvitsee kasvaa kristillisessä elämässäsi, hyvin vähän tulet saamaan aikaan, jatkat lapsena suhteissasi. Tärkeintä on pyytää anteeksi Jumalalta. Sana sanoo: "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." ja hengellinen lapseus on synti! Sinun täytyy myöntää että vain päivittäisen ja kestävän Jumalan Sanan elämääsi soveltamiseen kautta tulet saavuttamaan hengellisen aikuisuuden. Se on jatkuva prosessi. Se ei tapahdu hetkessä. Se on jatkuvaa sitoutumista Jumalaan. Mikään ei tule paljon muuttumaan ellet ensin ole rehellinen itsesi kanssa asioissa jotka Jumala haluaa muuttaa sinussa. Säännöllisesti huomaamme että epäkypsät ihmiset reagoivat vasta kun he ovat kokeneet menetyksen. Mihin asti tunnustat tämän vasta-aineen omassa elämässäsi? Niin lapsellinen uskova kuin vanhempikin voivat palata lihallisiksi jos he menettävät ruokahalunsa Jumalan Sanaan.

2. Oire: Kyvyttömyys oppia uutta
Jae 12 sanoo: "...olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita". Ei ole epäilystäkään että yksi epäkypsän ihmisen suurimmista ongelmista on hänen kyvyttömyytensä lisätä tietoa. Yksinkertaista, jos et opi koko ajan, et ole aikuinen.
Kun kristityt lakkaavat oppimasta, he alkavat kuolla. Tämä on todellisuutta. Mitä tapahtuukaan kun laitamme kristillisen palvelutehtävän johtoon ruumiin? On paljon palvelutehtäviä jotka eivät menesty koska niiden johto ei elä, ei kasva, ei jatka oppimista. Se ajattelee että menneisyydessä opittu on tarpeeksi. Menneisyyden menestys voi olla kompastuskivenä nykyisyydessä. Kirjoituksetkin sen sanovat: "uusi viini vanhoissa leileissä" (Matt.9:17) Tarvitaan jatkuvaa muutosta. Haluatko muutoksia elämässäsi? Ei ole kasvua ilman muutoksia, ei ole muutoksia ilman tuskaa ja ei ole tuskaa ilman menetyksiä. Haluatko parantaa joitakin puolia elämässäsi? Sinun on tehtävä muutoksia, ei ole muutoksia jotka eivät sattuisi ja ei ole kipua jossa et kokisi jonkinlaista menetystä. Kyse ei ole omistautumisesta, se ei ole niin että "ok, nyt tämän viestin jälkeen aion...". Älä aio. Ryhdy teroittamaan kirvestäsi, opi jotain uutta. Esim. viimeisen 12 kuukauden aikana minkä uuden taidon olet löytänyt? Onko sinulla tapana lukea vähintään 3 tai 4 kristillistä kirjaa kuukaudessa? Sanoisin, että niin aloitetaan kehittämään taitoa. Kyse ei ole halusta, vaan taidosta! Ole viisas, teroita miekkasi, sinun ei tarvitse käyttää niin paljon voimaa, ja murrat kaikki vastoinkäymiset jotka kohtaat.

3. Oire: Kyvyttömyys tehdä päätöksiä
Tämä on ehkä kaikkein vakavin asia kristillisessä aikuisuudessa. Jae 14 sanoo: "...mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta." Tiedätkö että näytät hengellisen aikuisuutesi päätöstesi kautta? Klassinen esimerkki: nautimme siitä kun voimme puhua pahasti paristamme, eikö niin? Yksi oire epäkypsästä ihmisestä on kun jaat parisi rajoitukset, turhautumat ja monet synnit. Tämä opettaa minulle että olet maksimaalisen epäkypsä, miksi? Koska sanot että et mene eteenpäin kristillisessä elämässäsi aviopuolisosi, jonka Jumala sinulle antoi, takia, ja sinun elämäsi rajoittuu hänen reaktioihinsa, ja kuinka sinä reagoit, on oma päätöksesi. Mitä tämä tarkoittaa? Voin loukkaantua, mutta minä voin valita loukkaannunko vai en.

Kypsät valinnat vastaan epäkypsät valinnat, ja haluan että näet kaksi ääripäätä, ne puhuvat sinulle hengellisestä aikuisuudesta tai lapseudesta elämässäsi.
(1) Ensiksi, kypsä valinta on kun opetat muita. Epäkypsä valinta on kun vain saat opetusta. Jos olet ollut 10 vuotta seurakunnassasi ja aina olet vain saanut ja saanut, se ei tarkoita että olet kypsä, kunnes et näe.
(2) Toinen ominaisuus päätöksessä; ymmärryksen syvä kehitys. Toinen, taistelee perusasioita vastaan. On ihmisiä joita ei ole edes kastettu ja he luulevat olevansa kypsiä. Raamatussa sanotaan että kaste on yksi Kristuksen opetuksen peruspilareista. Voit sanoa mitä tahansa, se on oire epäkypsyydestä.
Seuraavaksi, kypsä valinta on itsensä arviointi, epäkypsä valinta on kritisointi.
Yhtenäisyyden etsintä. Hengellisesti aikuinen ihminen etsii aina yhtenäisyyttä , epäkypsä ihminen edistää hajaannusta jatkuvasti.
Kypsä ihminen kaipaa hengellisiä haasteita, hän haluaa kasvaa uskossaan ja riippuvuudessaan Jumalasta, hengellinen lapsi haluaa viihdettä.
Huolellinen opiskelu ja tarkkailu. Tämä on osa kypsää valintaa, epäkypsä aina ilmaisee mielipiteensä, ja hänen voimansa ovat keskinkertaiset.
Aktiivinen usko, synkkyyden ja epäilevän varovaisuuden sijasta. Luottamus on kypsä valinta, ja pelko on epäkypsä valinta.
Kypsä ihminen: kokemukset ja tunteet arvioitu Raamatun valossa.
Epäkypsä ihminen: kokemukset arvioitu tunteiden mukaan.

Vasta-aine: ylläpidä hengellinen intohimosi.
Meidän hengellinen kasvu määrittää kykymme nauttia syvemmistä Jumalan asioista, "vahvasta ruosta". Usein haluamme syödä Jumalan pöydästä mutta emme tiedä miten tehdä se. Olemme kuin lapset. On paljon asioita joista lapset eivät pidä. Johtuen erosta kypsyydessä ja eri tavoista nähdä elämä. On paljon ihmisiä jotka ovat sellaisia, he eivät ylläpidä hengellistä intohimoa Jumalan asioihin. He tyytyvät aina tähteisiin, roskaruokaan, siihen mitä elämä tuo. Romaaneja Kirjoitusten syventämisen sijasta, kirja joka on kuin "laittia" joka ei edellytä suurta henkilökohtaista ponnistusta ja joka on helppo lukea, raamatunopiskelu joka ei kestä kahtakaan viikkoa, miksi aloittaa joku 6 kk:n juttu? Nämä ovat todisteita hengellisestä lapseudesta. Mutta täysi-ikäinen uskova tietää että kyllä hän on vastuullinen siitä miten reagoi olosuhteisiin. Tämä on kypsyyttä. Epäkypsä reagoi kaikkeen mitä tapahtuu, kypsä tekee osansa ja tietää että ei ole vastuussa kaikesta.

Minulla tämän sivun kirjoittajana on myös vaihtoehto, en ole vastuussa tämän viestin vaikutuksesta,... haluaisin ottaa teitä niskasta kiinni ja sanoa että herätkää Jumalan rakkauden tähden ja vaikka sen tekisinkin niin en sittenkään ole vastuussa siitä miten vastaatte. Ehkä jopa suuttuisitte ja lähtisitte pois. Minulla on kaksi vaihtoehtoa, jättää tämän kirjoittaminen ja sanoa että et ymmärrä mitään tai jatkaa sen tekemistä mitä minun kuuluu tehdä Jumalan lapsena. Te olette vastuussa kaikesta mikä täällä on kirjoitettu, en voi astua teidän vastuullisuuspiiriin, astun omaani ja en voi muuttaa vaimoani mutta voin olla rakastavampi häntä kohtaan, en voi muuttaa seurakuntaa mutta voin olla sitoutuneempi siihen. Sinä et voi vaihtaa vanhempiasi mutta voit olla parempi poika/tytär. Ennen kuin tajuat tämän, et ymmärrä että hengellisen aikuisuuden prosessi on jotain saavutettavissa olevaa kristityn elämässä.

Täysi-ikäisyyden saavuttaneiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet...

Tämä on "vahvaa ruokaa"! Kirjoitukset sanovat "...mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta."
Tässä puhutaan aisteista. Paavali ei vain sano että täysi-ikäisen "on mahdollista" erottaa aisteilla hyvä pahasta, vaan että todella on niin, koska hän on täysi-ikäinen ja kyseinen erottaminen on merkki tästä täysi-ikäisyydestä.
Viisi perusaistia ovat maku, haju-, näkö-, kuulo- ja tuntoaisti, vaikka "tiedemiehet laskevat lisäksi yli 15 aistia, kuten tasapaino-, lämpimän- ja kylmänaisti, kipuaisti ja jopa nälkä, jano yms. luetaan joskus aisteiksi."

Nyt, käykäämme läpi 5 pääaistia yksitellen nähdäksemme mitä tämä erottaminen voi sisältää.

kuulo: Hengellisesti aikuinen tukkii joskus korvansa; "Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa (=kypsä kristitty ei nauti väkivaltaisista uutisista tai viihteestä), hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa; hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy." (Jes.33:15-16)
Joissakin tapauksissa on tarpeellista tukkia korvat, kuten Jaakob kirjoittaa; "Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.." (Jaak.1:27) Samasta asista puhuu toinen kohta: "Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee." (Snl.4:23) "itsensä varjeleminen maailman saastutukselta" ja "sydämen varjeleminen" käytännössä on olla osallistumatta, ei kuulla, tiettyjä vahingollisia asioita.
Surullisesti, usein epäkypsä ihminen tukkii korvansa, ei vahingollisilta asioilta, vaan Totuuden Sanalta; "Kenelle minä puhuisin, ketä varoittaisin, että he kuulisivat? Katso, heidän korvansa ovat ympärileikkaamattomat, eivät he voi kuunnella. Katso, Herran sana on tullut heille pilkaksi, ei se heille kelpaa."(Jer.6:10) Epäkypsät eivät halua kuulla Jumalan Sanaa, heidän mielestään se on tylsää, he häpeävät sitä ja jopa torjuvat sen, kuten aiemmin sanottiin "hengellinen lapsi haluaa viihdettä", kun taas kypsä uskova "...rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt."(Ps.1:2) Hänellä on Jumalan sanan ja oikeuden ja totuuden jano. Hän rakastaa terveitä asioita, hän on mieluummin kuuntelematta likaisia vitsejä tai moraalittomuuksia ja kirosanoja sisältäviä lauluja tai tv-sarjoja/elokuvia, riitelyä, huutoa ja kaksimielisyyksiä.
Vakava varoitus seurauksista jos "suljet korvasi" Jumalan Sanalta: sen seurauksena voi olla täydellinen sydämen kovettuminen; "Mutta he eivät tahtoneet ottaa vaaria, vaan käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja kovettivat korvansa, etteivät kuulisi. Ja he tekivät sydämensä kovaksi kuin timantti, etteivät kuulisi lakia eikä niitä sanoja, mitkä Herra Sebaot on lähettänyt Henkensä voimalla.."(Sak.7:11-12a) ja kun näin tapahtuu, se voi aiheuttaa väkivaltaista käytöstä; "Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä." (Apt.7:57)

Musiikki: Kypsä ihminen osaa erottaa hyvän ja pahan musiikin välillä, hän ymmärtää että musiikki ei ole neutraalia vaan sillä on oma kielensä ja että rock-musiikki, olkoon "kristittyä" tai ei, on saatanallista.
Epäkypsä ihminen etsii musiikkia joka miellyttää hänen lihaansa, ja ei hän välitä Jumalan Pyhästä Tahdosta. Kypsä ihminen on alistanut makunsa Jumalan tahdon alle.
Kuunteletko kristillistä radioa? Anna kun suosittelen..........................................................

(rukoile että BBN olisi joskus suomeksi)

Täysi-ikäisten ihmisten kuulo on herkkä kuulemaan ja täyttämään lähimmäisten tarpeita, eivät "tuki korviansa vaivaisen huudolta"(Snl.21:13), vaan tekevät herkästi kaiken mitä Jumalan Henki joka asuu heissä kehoittaa. Heidän kuulonsa on harjaantunut erottamaan hyvän ja pahan, heillä voi jopa olla aito "henkien erottamisen" armolahja, he kuulevat Jumalan äänen.

näkö: Kypsä ihminen "sulkee silmänsä näkemästä pahaa"(kts Jes.33:15). Tämä on erittäin selvää! Maailma jossa elämme on erittäin visuaalinen; sähköiset viestimet ja kaikki viihdeteollisuus perustuu kuvien voimaan. Usein se on kohdistettu vain yhtä asiaa varten, miellyttääkseen meidän lihaamme, jotta se antaisi meille mitä haluamme, ja tämä on melkein aina vastoin Jumalan Pyhää Tahtoa. Mahdotonta on että kypsä, täysi-ikäinen uskova altistaisi itsensä vapaaehtoisesti väkivallalle tai moraalittomuudelle (esim. television, elokuvien, pelien, internetin, lehtien, urheilun, jne. kautta).
Täysi-ikäinen ihminen ei ole kiinnostunut "viihteestä" vaan, kuten jo mainittiin, kaipaa hengellisiä haasteita, haluaa kasvaa uskossaan ja riippuvuudessaan Jumalasta.
Epäkypsä ihminen, ei osaa kontrolloida silmiänsä, tietysti, riippuen kypsyytensä tasosta, vaan antaa enemmän tai vähemmän lihansa hallita.

Jumala sanoo: "Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit." (Ilm.3:18)
Nähdä mitä?
"Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle ja ilmoitan sinulle suuria ja salattuja asioita, joita sinä et tiedä."(Jer.33:3)
Hengellinen näkökyky,... Täysi-ikäinen henkilö näkee joskus asioita joita emme voi edes kuvitella, hän näkee Jumalan silmin,...

haju:: Kyllä, myös täysi-ikäisen ihmisen hajuaisti on harjaantunut erottamaan hyvän ja pahan; häntä ei miellytä alkoholin tai muiden vahingollisten ja syntisten asioiden haju. Voi olla että joku näyttää olevan ok, kuulostaa ihan ok, mutta siinä on selittämätön vihollisen läsnäolon "haju". Hän sanoo "ei kiitos" ja säästyy paljolta.

maku:: Tästä aistista voi sanoa saman kuin ylläolevasta.

tunto:: Myös täysi-ikäisen ihmisen tuntoaisti on harjaantunut erottamaan hyvän ja pahan, se on uskomatonta mutta niin se vain on.

Loppusanat

Kirjoitukset sanovat:

1. Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
2. oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
3. Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.

Veli, jos olet luovuttanut elämäsi Kristukselle ja jatkuvasti etsit Hänen tahtoansa ja laitat sen käytäntöön elämässäsi, älä huolehdi, "menet eteenpäin täydellisyyteen".
Jos et, jokin on pielessä. Esim. jos joku on menettänyt lapsen ennen kun se on syntynyt, se ei koskaan kypsynyt, koska se ei syntynytkään. Voi olla että tämä on syy miksi joku ei saavuta aikuisuutta, että he ponnistelevat saavuttaakseen nämä tavat, tosiasiassa he eivät koskaan pysty siihen koska eivät ole syntyneet. Tämä voi olla sinun ongelmasi, ja usko minua, sinulla on hyvin vakava ongelma, koska jos kaikkien näiden asioiden jälkeen sinussa ei ole elämän kipinääkään, sinun on järjestettävä suhteesi Jumalaan.
Miksi emme rukoilisi Jumalaa, että hän tarkistaisi meidän uudelleensyntymämme ja jotka jo syntyivät että Hän auttaisi meitä kypsymään?

"Pyhä Isä sinä tunnet meidän sydämemme, tunnet meidän elämämme ja aina on mahdollisuus että hengellisillä nettisivuillakin on ihmisiä jotka ovat mukana, mutta eivät ole sisässä, ovat seurakunnan jäseniä mutta heidän nimiänsä ei ole kirjoitettuna elämän kirjaan, ihmisiä jotka menevät, osallistuvat, jopa johtavat palvelutehtäviä mutta heillä ei ikinä ollut henkilökohtaista tapaamista kanssasi. Isä, näille ihmisille haluamme rukoilla että sinun Pyhä Henkesi murtaisi heidän sydämensä, että he etsisivät sinua vilpittömästi, rehellisesti, että he arvioisivat onko ongelma tuo, ja onko asia niin, anna heidän ymmärtää että vain Kristus voi muuttaa elämän, ja heille jotka ovat jo syntyneet uudesti tai jotka olemme jo syntyneet uudesti mutta olemme seisahtuneet tai olemme jopa menneet taaksepäin, käytämme vasta-aineita. Anna meille anteeksi Herra. Kadumme meidän hegellistä lapseuttamme, Isä, auta meitä ettemme ikinä lakkaisi kasvamasta ja oppimista ja uusien palvelutehtävien ja päätöksien tekemisten kehittämistä, auta meitä pitämään hengellinen intohimo, että tekisimme asiat niinkuin sinä, sinun voimassasi ja sinun tavallasi. Rukoilemme että siunausit meitä ja antaisit meille armosi tähän prosessiin joka päättyy kun palaamme taivaan kotiimme. Jeesuksen nimessä rukoilemme. Aamen."

Käytetty pohjana pastori Luis Gabriel Izunza:n saarnaa, la P.I.B. de Satélite srk:ssa (Mexico), tekijänä webmaster@laverdaduniversal.org

SISÄLLYSLUETTELO

Pelstus on ulottuvillasi!

Vieraskirja




kesäkuu 2007 (päivitetty 15.11.2007)