Ole Radikaali Kristitty

Kyseessä on paras, kiehtovin ja tavoiteltavin asia mitä ihmiselle voi tapahtua; Kaikkivaltiaan Pyhän Jumalan jatkuva läsnäolo ihmisessä. Sitä ei voi teeskennellä, vaan sen on lähdettävä sydämestä! Jos sisälläsi palaa Pyhän Hengen tuli, sinusta tulee "radikaali kristitty"!
Mutta... Oletko siihen valmis? Onko sinussa siihen kylliksi "miestä"? Oletko Valittu? Ymmärrätkö mitä se maksaa? Tajuatko mitä se voi antaa? Lue lisää!

Miksi? Mitä hyötyä? Jo kysymyksen asettelu on käsittämätön! Radikaali usko on meille Yeshuan seuraajille ainoa vaihtoehto! Kuten sivulla Kristityn hengellinen aikuisuus sanotaan, uskonelämä on sellaista, että jos et mene eteenpäin, maailma saa sinut taantumaan, et siis voi pysyä paikoillaan ja sanoa: "olen nyt tullut tähän pisteeseen kristillisessä elämässäni ja eiköhän tämä riitä, nyt voin vähän relata..." se on valhetta! Ainoa vaihtoehto radikaalille uskolle on olla osa "Laodikean seurakuntaa" tai Babyloniaa, mukavuutta ja "hyvää elämää" enemmän kuin Jeesusta rakastava nimikristitty, kaikista maailman ihmisistä surkuteltavin tapaus! (hengellisesti kuolleita ei-uskovia ei edes lasketa) Nyt, kumman sinä valitset?!?!?!?!?

Johdanto
Ennen kuin radikaaliksi kristityksi tulemisesta voidaan edes puhua, uskonelämän perusasioiden on oltava kunnossa. Ihmisen on uskottava Raamatun Sanaan 100%:sesti ja uskon on oltava elävää ja siinä on valvottava. Jos olet epätietoinen siitä, mitä tämä tarkoittaa, katso SIVU 1: Kristityn valvominen.
Ennen kuin menemme asiaan, vielä varoituksen sana: Tätä dokumenttia ei kirjoitettu opilliseksi lähteeksi tai ainoaksi oikeaksi tavaksi palvella Jumalaa. Kyse ei ole siitä mitä ihminen tekee, vaan siitä, mitä Jumala tekee ihmisessä, jonka heijastusta kaiken on oltava. Jokaista tämän sivun kommenttia on verrattava Raamattuun (sen alkuperäisteksteihin), ja kaikki mahdollinen kunnia kirjoitetusta kuuluu yksinomaan Jeesukselle Kristukselle. Sivun kirjoittaja ja webmaster sanoutuu jyrkästi irti radikaaliuden mahdollisesti aiheuttamista seurauksista, vääristä tulkinnoista ja kaikesta Raamatun vastaisesta. Lue omalla vastuulla.

Miten tulla radikaaliksi
Ensinnäkin on sanottava, että "radikaali kristitty" ei ole tiukkapipoinen, fanaattinen nipottaja, vaan nöyrä, Pyhää Henkeä täynnä oleva, lähimmäistensä palvelija, joka rakkaudesta Jumalaan ei tee kompromisseja uskonsa ja Jumalan Sanan ja käskyjen kanssa.
Jos odotat jotain sensaatiomaista uutta menetelmää miten päästä tähän, joudut pettymään. Asiaan ei ole oikotietä.
Perusidea on tämä:

"tulee uudistua hengeltä ja mieleltä" (Ef.4:23) "ja tutkia mikä on Jumalan tahto" (Room.12:2)

Menetelmät ovat tässä:

  • Raamatun lukeminen. Ymmärtämystä Jumalan Sanaan voi saada vain Jumalalta itseltään. Jumaluuden kolmas persoona Pyhä Henki avaa meidän ymmärryksemme ja auttaa meitä tässä, kun rukouksessa sitä pyydämme. Tämä ei kuitenkaan riitä (Jumala olettaa että käytämme järkeämme), koska elämme 2000-luvun länsimaisessa kulttuurissa ja luemme käännettyä sanaa. Todellinen murheenkryyni kristittyjen keskuudessa onkin se, että ei ymmärretä sanan historiallista, uskonnollista ja kulttuurillista asiayhteyttä, vaan irroitetaan ja tulkitaan jakeita jo joskus vuosisatoja harhaan menneen kristillisen teologian mukaan, sen sijaan että hakisimme oikeaa tulkintaa sen ajan juutalaisesta ajattelutavasta.
    Raamatunkäännöksen on ehdottomasti oltava sanasta sanaan, ei liberaali (niinkuin v.1992 käännös). Radikaali kristitty vertailee eri käännöksiä ja lukee lisäksi runsaasti muuta hengellistä kirjallisuutta.
  • Rukoilu. Tätä ei voi kylliksi painottaa, rukoilu on välttämätöntä, sen on oltava elämäntapa! (Jos et rukoile, se on korjattavissa, mutta jos et halua alkaa rukoilemaan, niin voit yhtähyvin lopettaa artikkelin lukemisen tähän ja lähteä kotiisi, tämä ei ole sinua varten, sorry) Vain sen kautta Jumala voi muuttaa meitä enemmän kaltaisekseen, ja auttaa meitä pääsemään irti lihan teoista ja lisätä Hengen hedelmää, jota on; RAKKAUS, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.(Gal.5:22)
    Jos ihmiseltä puuttuu RAKKAUS Jumalaan ja lähimmäisiin, hänen jumalanpalveluksensa on turhaa. Avain todelliseen kristillisyyteen on nimenomaan RAKKAUS, joka vaikuttaa kaikkeen muuhunkin jokaisella elämänalueella . Rakkauden lisääntyminen uskovassa on äärimmäisen tärkeää!

    Radikaali kristitty ei tyydy tavanomaiseen rukoukseen, vaan hän ymmärtää hengellisen sodankäynnin, ja on kestävä ja autoritäärinen rukoustaistelija, esirukoilija, joka ei vähästä lannistu. Riivaajien ja pahojen henkien ulosajaminen ei voi olla vierasta, kuten ei myöskään öljyllä voitelu tai kielillä rukoilu, puhumattakaan paaston ja rukoustuen merkityksestä rukoustaistelussa.

  • Hurskauden harjoittaminen
    Jeesuksen mukaan (Matt.6) hurskauden harjoittaminen sisältää:
    • Almujen antaminen. Tämä on tulosta Jumalan tekemästä muutoksesta ihmisessä; itsekkyys, ahneus ja oman edun tavoittelu antavat sijaa "rakkauden lahjalle". Jeesuksen vertauksessa Matt:25:31-46, missä Kuningas sanoo "minun oli nälkä, minun oli jano, olin muukalainen, jne." vähäosaisten auttaminen on jopa tuomion peruste. On silti muistettava "Kun sinä annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee".
    • Rukoilu. Radikaalin kristityn elämäntapa.
    • Paasto. Tämä on osa yllämainittua elämäntapaa ja keino päästä lähemmäksi Jumalaa ja saada voittoja rukoustaistelussa. Paastojen pituus, tiheys ja muodot ovat vapaasti jokaisen itsensä valittavissa. Tässäkin asiassa Jumala johdattaa niitä, jotka kulkevat rukoillen.
      Rukouksemme tulee olla säännöllistä, samoin Raamatun tutkimisemme. Paasto ei muodosta tässä poikkeusta.

  • Ylistys ja palvonta ja Herran kasvojen etsintä laulamalla ääneen ja sydämessä, soittamalla instrumenttia, ajan viettäminen Jumalan läsnäolossa ja puhuttelussa.
    HUOMAA! Tämä on tärkeä osa kristityn elämää. Paavali kirjoitti: "Olkaa aina iloiset, rukoilkaa lakkaamatta, kiittäkää joka tilassa.", ei ole ihanampaa tapaa kiittää ja iloita kuin laulaa ylistystä Herrallemme, tietäen että "Hän asuu ylistyksemme keskellä".
    Se on jotakin luonnollista, kun olemme täynnä Pyhää Henkeä sisällämme syntyy voimakas halu kiittää ja ylistää.
    Tässä on salaisuus; koko elämä voi olla palvonta ja ylistys Herralle, otollinen uhri ja voimallinen väline Hänen kädessään. Löydä tämä kahden Jumalan kanssa.

Tässä vaiheessa viimeistään pitäisi olla päivänselvää, että jokapäiväiseen elämään ei voi mahtua yhtään "mustaa minuuttia", vaan elämme Jumalan edessä ja Jumalalle niinsanotusti 24/7, paikasta ja olosuhteista riippumatta! Niinpä esim. työpaikalla tai odottamattomassa kriisitilanteessa emme ole yhtään vähempää Jeesuksen seuraajia kuin seurakunnan kokouksessakaan. Et ole enää syntinen, joka on aina pyytämässä anteeksi jotta voi taas jatkaa synnin tekoa. Olet Jumalan pyhä. Vanhurskautemme ei riipu lain teoista (vaikkakin teemme niitä mielellämme, ja se onkin Jumalan tahto) vaan Isä näkee meissä Poikansa täydellisen vanhurskauden. Jeesuksen veri sen tekee. Jos ja kun hetkellisesti lankeamme, emme muutu syntisiksi, vaan saamme nousta jälleen, statuksemme Kristuksessa ei kadonnut minnekään, halleluja!

Itsensä kieltäminen, täydellinen antautuminen Kristukselle
"Jeesus sanoi opetuslapsillensa: Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua" (Matt. 16:24).
Itsensä kieltäminen on luopumista ja hylkäämistä kaikesta ja kaikista, mikä estää Kristuksen jatkuvaa läsnäoloa. Se on ruumiimme kuritusta, intohimojemme ja taipumustemme alistamista. Esim. TV:n ja internetin viihdesaasta, liiallinen ruoalla ja juomilla herkuttelu, itse tehdyt suunnitelmat, katkeruus, kauna, huomion kipeys, liika itsensä kunnioittaminen yms. ovat asioita joista on päästävä irti!.
Syvin totuus itsensä kieltämisestä menee syvemmälle kuin materiaalisista asioista luopuminen. Voit myydä televisiosi, karttaa kaikkea eroottiselta näyttävää ja kuulostavaa, ja saada kaikki himosi hallintaan, etkä vieläkään ole kieltänyt itseäsi.
Se, mihin Kristus kutsuu, on sellaista omistautumista Hänelle, joka karkottaa sydämestä kaiken, mikä estää. Se on sitoutumista siihen, että ei ole mitään Jumalan ja ihmisen edessä. Se on sitä, että kykenee sanomaan Paavalin kanssa, "En elä enää minä - vaan Kristus elää minussa."
Maailman täytyy menettää hohtonsa meille. Meidän tulee kuolla kaikelle omalle kunnianhimolle - kaikelle maallisiin asioihin kiintymisille, kunnes voimme rehellisesti sanoa, "Minä olen kuollut tälle maailmalle ja kaikelle, mitä se edustaa. Minä en enää elä." (lainauksia David Wilkersonin saarnasta)

Pyhityselämä
"Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta... (1.Tess.4:3-12) Jumalan tahto on että pyhitymme. Tänä seksin ja kaiken syntisen viihdesaastan kyllästämänä lopunaikana on tärkeää rukoilla Jumalalta voimaa vastustaa kiusauksia. Luuletko olevasi turvassa? Et ole superihminen, se on saatanan valhetta! Raamattu sanoo: "Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea."(1.Kor.10:12) Suuret Jumalan miehet kuten Daavid ovat vajonneet juuri haureuden syntiin, onko tämä sattumaa? Näyttää että se on vihollisen voimakkain ase! On mahdoton ajatus että Radikaali Kristitty tietentahtoen altistaisi itsensä tälle (ja muille) synnille katsomalla vapaaehtoisesti moraalitonta viihdesaastaa jota tulvii elämäämme joka tuutista! Pelkkä naisen / miehen katsominen himoiten on haureuden syntiä! Ymmärrä että tämä synti estää pyhityselämän! Jos olet kiinni tässä synnissä, tai missä tahansa synnissä josta et meinaa päästä irti, täytä mielesi Jumalan Sanalla, rukoile, ja ellei se riitä, tee sitä enemmän ja koska Jumala tietää että emme kestä kuitenkaan, hän sanoo: "Paetkaa haureutta."(1.Kor.6:18)
Muita 1.Tess.4:3-12:sta listaamia Jumalan tahdon mukaiseen pyhityselämään kuuluvia asioita ovat: ettei loukkaa veljiä tai yritä hyötyä heidän kustannuksellaan (jae 5), edistyminen veljesrakkaudessa (jae 9), omilla käsillä työnteko ettei olisi kenenkään avun tarpeessa ja yleensäkin moitteeton käytös. (j.11-12)

Radikaali kristitty tarvitsee hengellistä kypsyyttä, ilman sitä emme ole oikeasti radikaaleja, vaan alamme tehdä kompromisseja ja vajoamme harmaaseen massaan. Kuten tiedämme, elämä Jeesuksessa on prosessi; jos elämme kuuliaisesti sanaa lukien ja rukoillen, kasvamme uskossa. Ymmärrämme pian luopua ulkoisista synneistä ja alamme ulkoisesti elää ja toimia niinkuin kristitty. Tähän pystyy kuitenkin kuka tahansa nimikristitty, se ei kerta kaikkiaan riitä! Saatamme lukea vuosikaudet Raamatusta esim. "Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha."(Jaak.1:26) mutta emme ymmärrä sen koskevan meitä itseämme. Ennen pitkää Jumala kuitenkin opettaa meille, että meidän tulisi kiinnittää huomiota myös siihen mitä ajattelemme ja puhumme. Meidän ei tulisi ajatella ja puhua kielteisiä asioita, koska nämä vakavasti estävät edistymisemme ja saattavat jopa tuhota kaiken saavutetun. Raamattu puhuu tästä erittäin paljon ja Jumala odottaakin meidän ryhtyvän radikaaleihin toimiin tilanteen muuttamiseksi. (Lue esim. Joyce Meyerin kirja "Minä ja minun suuri suuni")

Mitä radikaalina kristittynä oleminen on käytännössä
Usko vaatii tekoja (Jaak.2:17) ja jos vaellamme lähellä Jumalaa (rukouksessa) saamme vaeltaa Jumalan edeltäkäsin meille valmistamissa hyvissä teoissa.
Radikaalina kristittynä oleminen on käytännössä sitä että ihminen on aina valmis antamaan omastansa ja osoittamaan rakkautta lähimmäiseen ei pelkin sanoin vaan teoin, että asettaa aina toiset etusijalle ja on valmis tekemään suuria uhrauksia Jumalan työn eteenpäinviemisen ja rakkauden tähden.

Ulos kaapista!
Radikaali kristitty ei häpeä evankeliumia, vaan se on hänelle Jumalan voima. Hän ei mainosta uskoaan suureen ääneen mutta kertoo siitä mielellään aina kun mahdollista. Turhasta pelosta ja ujoudesta on päästävä eroon! Tämä tapahtuu altistamalla itsensä tieten tahtoen niihin tilanteisiin jotka pelottavat, esim. todistamaan seurakunnan edessä. On sanottu "seura tekee kaltaisekseen", niinpä hakeudu sellaisten ihmisten seuraan joilla näitä estoja ei ole, esim. katuevankeliointi-tiimiin, yhteydestä saa voimaa ja tukea ja voimme oppia muilta, joissakin asioissa meitä edistyneemmiltä, veljiltä.
Seurakunnan kokouksissa ei pidä miettiä sitä mitä muut meistä ajattelevat, me menemme sinne kohtaamaan Jumalaa, muista emme tiedä. Kun ylistetään, voimme olla seisaalla, kädet kohti taivasta, vaikka muut istuisivat. Rukoillessa radikaali kristitty usein rukoilee ääneen, ja johtaa mielellään rukousta, se on hänelle luonnollista (kokemus tuo varmuutta).

Evankeliointi.
Ja hän sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia." (Matt.4:19)

Evankeliointi
Radikaalin kristityn sydän palaa sielujen voittamiselle. Sen pitää palaa! (jos se ei pala, jokin on pielessä) Evankeliointi on paras aloittaa omasta perheestä, ystävistä ja lähipiiristä (työ- ja koulukaverit, sukulaiset). Tässä on apuna se muutos jonka he näkevät sinussa (jos ovat aiemmin tunteneet sinut ei uskovana, tai ei "radikaalina uskovana"). Tässä vaiheessa yleensä ihmiset joita luulit ystäviksesi kaikkoavat mutta sen ei pidä häiritä; me kylvämme, Jumala antaa kasvun. Tärkeintä on olla kuuliainen Jumalalle. Jumala kyllä antaa meille uusia parempia ystäviä jos vain olemme aktiivisia emmekä käperry sisäänpäin.


Tässä joitain ideoita evankeliointiin, henkilökohtaisen todistamisen lisäksi:

  • traktaattien yms. kristillisen materiaalin jako, aktioihin osallistuminen,..
  • nettiin kirjoittaminen
  • evankeliointia tekevien ihmisten/järjestöjen tukeminen taloudellisesti ja rukouksin
  • Ok, nämä olivat tavallisia, entä radikaalit?
  • antautuminen täysipäiväiseen evankeliointiin, esim. lähetystyöhön lähteminen
  • evankelioivia sanomia sisältävien vaatteiden käyttö julkisilla paikoilla
  • evankelioivia sanomia, merkkejä yms. autoon, mopoon, polkupyörään,...
  • työpaikalla käännä päälle kristillinen radioasema, jätä taukohuoneeseen kristillinen lehti,...
  • evankelioivan musiikin soitto

  • Esimerkki radikaalista evankelioinnista.
    (Sivun tekijä/laverdaduniversal.org ei liity videoissa esiintyviin henkilöihin.)

    Armolahjat
    On todellinen murheenkryyni että moni kristitty ei usko henkikasteeseen eikä hengellisiin armolahjoihin! Näin ei voi olla radikaalin kristityn kohdalla! Kuivasta uskonnollisuudesta ja muotomenoista on päästävä irti! Raamatussa sanotaan selvästi että meidän tulee olla eläviä kiviä; "ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi.."(1.Piet.2:5) ja "Tavoitelkaa innokkaasti parhaimpia armolahjoja."(1.Kor.12:31) joista kerrotaan lähemmin kyseisessä ja sitä seuraavissa luvuissa. Herätys! Tämä on selvää Jumalan Sanaa, uskomme ennemmin siihen kuin vajavaisiin ihmistulkintoihin. Koska "kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi"(1.Kor.12:7), mekin saamme myös ojentaa astiamme. Herra vapauttaa sydämemme, me saamme kääntyä hänen puoleensa ja uskossa anoa itsellemme hengellistä varustustamme.
    Voimme antautua rukoukseen ja paastoon asian puolesta, mutta on myös ymmärrettävä että Jumala toimii usein vilpittömien palvelijoidensa kautta, esim. Timoteus sai armolahjansa profetian kautta, vanhimmiston pannessa kätensä hänen päälleen(1.Tim.4:14). Emme saa unohtaa profetian ja kätten päällepanemisen voimaa! Tässä on syytä laittaa omat tunteet sivuun, nämä lahjat kuuluvat meille, niiden saamiseen ei liity mitään erikoisia ehtoja; ne ovat lahjoja. Käyttämättömät armolahjat on myös laitettava käyttöön, on antauduttava rukoukseen ja paastoon ja Jumala on vaikuttava sen, että elävät virrat jälleen (tai ensi kertaa) kuohuvat sisimmässäsi ja armolahjat puhkeavat toimintaan.

    Jäsenyys seurakunnassa? -Suositeltavaa, joskin ei välttämätöntä, kuitenkaan ei missään tapauksessa Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa, tai muissa kirkoissa jotka harjoittavat ekumeniaa katolisen kirkon kanssa. Sen sijaan on välttämätöntä olla yhteydessä muiden uskovien kanssa ja olla aktiivinen seurakunta-elämässä, oli sitten seurakuntasi pieni kotiryhmä tai isompi.
    Radikaali kristitty vihaa tunnustuskunta-rajoja ja on kristittyjen keskinäisen yhteyden kannattaja.

    Ehtoollisen vietto kotona perheen/ystävien kesken, solussa yms. on Raamatullista.

    Kymmenykset. Erittäin suositeltavaa maksaa omalle seurakunnalle tai sinne minne Pyhä Henki kehoittaa. Kuitenkin jos annat tuloistasi vain 10%, et ole lainkaan radikaali, käytännössä et tällöin anna omastasi ollenkaan (koska 10% on Jumalan)!

    Radikaaliuden seuraus:

    Ei kompromisseja = konflikti maailman kanssa väistämätön

    Kun ihminen uskoo, ottaa kasteen, rukoilee, lukee Raamattua ja yrittää olla sille kuuliainen, Jumala muuttaa ihmisen, vähitellen. Kun radikaali kristitty rakastaa Jumalaa ja asettaa Hänet aina etusijalle elämässään, konflikti maailman kanssa on väistämätön. Ihminen saa osaksensa paljon pilkkaa, vihaa, vähättelyä, syrjimistä, vainoa yms. (jos näin ei ole et ehkä ole kovinkaan radikaali, tai sitten liikut vain muiden uskovien parissa, mikä ei ole hyvä) mutta ympäristön olosuhteiden ei pidä vaikuttaa kristittyyn, vaan Jumala on pidettävä etusijalla kaikissa tilanteissa. Tällöin sisäinen rauha, usko ja tuleva palkkio lisääntyvät.

    Radikaali kristitty ei ole tästä maailmasta. Hän rakastaa Jeesusta yli kaiken ja ei kiinny maallisiin asioihin, vaan hän on totisesti vapaa. Hänessä ilmenee jumalallinen rakkaus lähimmäisiin, hän on aina valmis jakamaan omastaan; itsekkyys on poissa! Pelko on poissa! Sydämessä on ihmeellinen rauha! Halleluja!

    Elämä on vauhdikasta ja mielenkiintoista! Kuten Jeesus sanoo:

    "Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." (Joh.3:8)

    Tänään tässä, huomenna... Jumala tietää missä!


    Konflikti maailman kanssa on väistämätön.

    Mielenkiintoa elämään tuovat myös taistelu henkivaltoja vastaan, Jumalan voiman kokeminen käytännössä, Jumalan läsnäolon kokeminen konkreettisesti (oletko kokenut? se on aivan sanoinkuvaamattoman hienoa!), rukousvastaukset.
    Totuus on tarua ihmeellisempää!

    Entäs tämä: On mahtavaa pian nähdä kuinka Jeesus tulee pilvissä taivaallisten sotajoukkojensa saattelemana!

    Tässä vielä joitakin Jumalan lupauksia:

    Tässä elämässä:

    "Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut." (Room.8:28)
    "...että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa" (Fil.2:15)
    "Ja mitä tahansa anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänen mielensä mukaista." (1.Joh.3:22)
    "Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." (Joh.7:38)
    Tulevassa elämässä:
    "Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti." (Dan.12:13)
    "...ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." (Ilm.21:4)
    "Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon... Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen." (Jes.65:17-18, 24)
    "he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa." (Ilm.3:4)

    (tässä vain joitakin, katso Lista Raamatun parhaista lupauksista)

    Miten tästä eteenpäin?

    Jos et vielä ole radikaali kristitty, kannattaa ehdottomasti tulla sellaiseksi ja yleensäkin tavoitella hengellistä kasvua, koska se on Jumalan Suunnitelma meidän elämällemme, ja tiedämmehän että Jumalan suunnitelma on aina se paras mahdollinen! Se on rankka ja pitkä tie kuljettavaksi, mutta eihän elämä koskaan ole helppoa (ja vaikka olisikin, huomispäivästä ei ole koskaan takeita, Jumala on tuomari). Kuuliaisuus on kuitenkin avain voittoisaan ja siunattuun elämään joka todellakin johtaa suureen palkkioon Herramme Yeshuan tullessa.

    Oi Herrani, Kaikkivaltias Pyhä Jumala, Jeesuksen Kristuksen nimessä me kiitämme Sinua tästä väkevästä sanasta. Auta Herra meitä nyt olemaan radikaaleja uskossamme, että emme olisi kristittyjä vain teoriassa, vaan käytännössä, että oikeasti notkistaisimme polvemme Sinun edessäsi, lukisimme oikeasti Sinun sanaasi, että käyttäisimme oikein aikaamme ja varojamme, että tekisimme oikeasti niitä asioita joita tahdot, ja jotka vievät meitä eteenpäin Sinun tuntemisessa ja Sinun tahtosi tekemisessä. Poista kaikki väärä uskonnollisuus ja itsekkyys ja ylpeys ja kaikki vääryys ja synti, ja auta meitä kasvamaan uskossa, että voisimme olla valona tälle maailmalle ja tuoda elämällämme Sinulle kunniaa, Sinä Herra ja Kuningas, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas, Pelastajani ja Vapahtajani. Kaikki kiitos ja kunnia Sinulle, elävä Jumala, Yeshua Adonai siitä mitä teet! Vain Sinulla on Valta ja Voima muuttaa sydämemmme, Jeesuksen nimessä ja veressä me pyydämme, tee meissä työtä ja ole meille armollinen, Sinua yksin me tahdomme seurata, tahdomme kuolla tällä maailmalle ja elää Sinulle 24 tuntia vuorokaudessa... olla "radikaali" seuraajasi, Kiitos Jeesus! Halleluja!... (jatka rukousta omin sanoin)

    Hetkinen! Tässä ei ollut kaikki! On nimittäin olemassa:

    Radikaalin kristillisyyden huipentuma tai ns. "extra-vaihde"!

    Tämä ei todellakaan ole niille jotka katselevat enemmän ympärilleen, ystäviinsä, seurakuntaansa kuin Jumalan elävään Sanaan! Kun pääsemme sanan tutkimisessa pitkälle (tai kun Pyhä Henki paljastaa sen meille, vaikka olisimme vain vähän aikaa uskossa), ymmärrämme olevamme osa Israelin 12 sukukuntaa, ja että Toora ja Jahven sana muutenkaan ei ole miltään osin rauennut tyhjiin, vaan haluamme noudattaa sitä kaikesta sydämestämme! Tällöin konflikti kristinusko-uskontoa harjoittavan seurakuntamme kanssa on väistämätön! Emme voi hyvällä tahdollakaan enää viettää pakanajuhlia, kuten joulua ja Astarte-pääsiäistä, syödä epäpuhdasta lihaa tai luulla että sunnuntai olisi jotenkin erityinen (alkuperäisen sapatin sijasta). Jos ja kun saavutamme tämän radikaaliuden tason, meidän ei pidä olla huolissamme, tällöin olemme 100%:ttisesti Jumalan tahdossa! Jumala on nimittäin näinä lopun aikoina ennalleenasettamassa maailmanlaajuista seurakuntaansa, Israelia. Et todellakaan ole yksin, tämä liike kasvaa räjähdysmäisesti! Harhaoppisesta seurakunnasta eroaminen ei ole huono juttu, radikaalin messiaanisen uskovan ei kuitenkaan pidä milloinkaan menettää yhteyttä uskonveljiinsä (ja/tai sisariinsa).

    Vielä lopuksi: Radikaali kristitty/messiaaninen rakastaa Jumalan Israelia (ei Israelin valtiota) ja Jerusalemia ja siunaa niitä ja haluaa matkustaa Israeliin ja jäädä sinne asumaan!

    Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
    "Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."

    95 teesiä kristittyjen tilasta
    Totuus kristillisistä seurakunnista

    SISÄLLYSLUETTELO

    Vieraskirja

    20.9.2006 (päivitetty 19.3.2011)